måndag 29 mars 2010

På BK är de inte så lättlurade

Kollad mitt konto denna morgon för att se vad jag hade för pengar, då upptäckte jag att någon handlat på mitt kort då jag tappade det i förra veckan. 260 kronor på något matställe. Riktigt irriterad blev jag. VISA-kortet hade jag spärrat så snart jag upptäckte att det var borta, d v s högst en halvtimme efter att jag tappat det, om ens det. Börjar fixa med polisanmälan på nätet idag i alla fall, vilket jag egentligen skulle gjort innan helgen, men inte riktigt hunnit med. Blir lite fundersam över hur jag spärrar mitt ID-kort och ringer till polisen, hon som svarar förklarar hur det går till och att hon ska se över min anmälan. En kort stund senare ringer hon upp och berättar att polisen har mina kort. Någon hade försökt handla med mitt VISA och ID på Burger King på centralen, men där är de inte så lättlurade...

Inga kommentarer: