söndag 28 december 2008

Bland bilbränder och annat

Ja, det är fel att kalla livet trist när bilar brinner på parkeringen. Vistelsen i Gottsunda bjuder på spänning. Jag kände lukten av bränt gummi, så kollade Jonas ut genom fönstret och såg blåljusen, så bar det av ut till parkeringen. Som vi befarat så var det en bilbrand, men en så gott som släckt. Jonas och Sandras bil stod nära, men inte för nära som tur var, den har klarat sig. Än så länge!

Har dock inte spenderat så mycket tid i Gottsunda de senaste dagarna. Två nätter hos mamma i Örbyhus, en natt hos Ida i Uppsala och en hos Micke i Vallentuna. Innan det så var det två nätter här.

Dagarna har jag spenderat på olika sätt, bland annat firat jul med familjen och fått finfina julklappar. Var ut med Ida på juldagen, men höll mig hyfsat nykter, kände mig lite malplacerad på utestället, men hade ku ändå. Annandagen bar det av till Flen med Micke och Emil för att titta till pappa och Tinnas grav, det var fint. Avslutade Flensvistelsen med ett trevligt besök hos släkten där. Idag så fyllde Eddie 11 år, han börjar bli stor nu, min Toker. Aja, nu har vi testat mitt nya singstar ABBA och bevittnat en bilbrand, perfekt kombination för en god natts sömn... Eller kanske inte, vad vet jag?!

Inga kommentarer: