tisdag 10 mars 2009

Sjuklig

Ja, jag är nog allt det. Trots att alla värden ser bra ut så mår jag fortfarande inte bra. Det blev akuten i söndagskväll, blev kvar hela natten, men det var inget fel på mig trots allt. Sköterskan på sjukvårdsrådgivningen skällde ut mig för att jag inte uppsökt vård, skrämde upp mig och skickade mig omgående till akuten. Kom in och tog prover vid ett-tiden, hade väntat en och en halv timme innan dess. Under den tiden i väntrummet räknade jag och Josefin poliser, tio stycken inne på akuten samtidigt. Tillbaka till mitt besök. Provtagningen var över på tio minuter, sen blev jag inhyst i ett rum där jag fick ligga och vänta till halvsex. Då kom en läkarstudent in och ställde frågor och kändes allmänt osäkert. Sen fick jag träffa läkaren, det var inget fel på mig, men det var rätt att jag kommit in och att jag skulle göra det framöver också.

Tack och lov att Josefin var där och höll mig sällskap hela tiden! Dock mår jag fortfarande inte bra.

1 kommentar:

Studenterna sa...

Ja, annars hade jag ju inte hunnit läsa FN-resolutionerna! =)