onsdag 22 oktober 2008

De senaste dagarna

Nu har jag fått sova ut.. Äntligen! Fast jag har ju inte sovit till nu.. Vaknade väl för en två timmar sen, men jag har bara tagit det lugnt. Ska städa och läsa lite iadg, och sen är det VIP-kväll på MAX här i Malmö. Det öppnar imorgon, den första restaurangen i Malmö.

Nu till allt som varit de senaste dagarna.

Skrev som sagt tenta i franska i lördags. Sen var jag och Helena på stan hela dagen. På kvällen så åt vi tacos med Josefin här hemma hos mig, och efter det så blev det utgång på Debaser. Det var inge vidare roligt ställe i lördags, provar något nytt nästa gång. Helena sv här, men vi hann bara sova nån timme eller två innan telefonen ringde.,

Restaurangen har blivit rånad! Helena fick ta en taxi illa kvickt! Dryg timme senare ringer hon mig och då får jag också åka dit.. Krismöte! Jag skulle ju jobba stängningen på söndagen, vilket jag också gjorde. Lite obehaglig med det som hänt, men egentligen fortsätter ju allt som vanligt. Min första dag på jobbet sen i juni (första dagen jag jobar sen sista juli). Det blev väl inte riktigt som jag tänkt mig.

Måndag, fixa redovisningen. Vi satt på biblioteket tills det stängde kl 20, sen satt vi på skolan till 23:30.. Inte mycket sömn innan det var dags att kliva upp och vara i skolan vid nio dagen efter. Vi gjorde redovisningen vid tio, och den var inte bra, men vi blir godkända. Det är huvudsaken just nu! Sen åkte vi till Lund för att lyssna på lite föreläsningar om "EU som global aktör", det var intressant, men jag var riktigt trött. Dagen var inte slut där, åt middag hos Carro och sen fika med henne, Karin och Helena. Trevligt, men jag längtade hem till sängen! somnade tidigt igår.

Inga kommentarer: