söndag 2 mars 2008

Jag saknar..

Jag saknar stunder som att bli skjutsad på en "lånad" cykel längs Sveavägen, att dricka konstiga alkoholfria drinkar i bar nånstans i närheten av Stureplan. Jag saknar att vandra runt gatorna på söder utan något utsatt mål, bara diskutera livets mening och skratta åt dåliga skämt. Jag saknar att vandra hem längs skeppsbron, förbi slussen när solen just gått upp en sommardag. Jag saknar att sitta på bryggan vid Gamla Stan i kvällssolen och bara njuta. Jag saknar att sitta på Skeppsholmen med billigt vin och underbara vänner. Jag saknar ändlösa samtal på ett kafé med sköna fotöljer och gott te när det regnar och är kallt. Jag saknar så mycket mer. Jag saknar sommar i Stockholm.

1 kommentar:

Anonym sa...

men ååh va underbart det lät.. nu blir jag sugen på att va i sthlm i sommar juuu!