torsdag 20 november 2008

November

November månad har tagit med sig den årstiden här i skåne som jag inte lyckats identifiera om det är höst eller vinter. Det jag vet är att detta vädertillstånd kommer att vara fram till April ungefär, med undantag för en dag med snöstorm och möjligtvis nån dag med sol.

Det är ständigt grått här i Malmö nu. Det blåser och småregnar mest hela tiden, sånt där regn som jag kallar farligt, det är sånt vi inte märker av förrän vi kommer in och är genomblöta. Eller så är det piskande regn, det som jag först upplevde när jag flyttade hit. Vinden gör vågor på vattenpölarna och havet slår hårt mot stenarna i hamnen.

Uteserveringarna har minskat i storlek eller försvunnit helt nu, vissa varar året om, men många är nu inlåsta ett par månader nu. Det dammar inte längre i Rörsjöparken, det är lerigt nu. Träden är nästan helt nakna nu, förutom ett eller två som fortfarande är klädda i fortfarande gröna löv. Med allt regn som faller så är även gräsmattorna gröna, vilket ger lite färg i brist på snö..

2 kommentarer:

Anonym sa...

november är verkligen en tråkig månad i Skåne!

maskot sa...

November är tråkigt uppe i sthlm också, men det är tråkigt fram till april eller nå..